Анализ современных технологий повышения производительности процесса рендеринга
Аннотация
Ключевые слова
Полный текст:
PDFЛитература
Schechter S. 3D Rendering Examples. [Электронный ресурс]. URL: https://www.marxentlabs.com/3d-rendering-examples/ (дата обращения 24.10.21). [ S. Schechter (2021, Oct. 24). 3D Rendering Examples. [Online]. Available: https://www.marxentlabs.com/3d-rendering-examples/ ]
What is the difference between pre-rendering and real-time rendering? [Электронный ресурс]. URL: https://www.foxrenderfarm.com/share/what-is-the-difference-between-preren dering-and-real-time-rendering (дата обращения 24.10.21). [ What is the difference between pre-rendering and real-time rendering? (2021, Oct. 24). [Online]. Available: https://www.foxrenderfarm.com/share/what-is-the-difference-between-pre-rendering-and-real-time-rendering ]
Computer graphics: principles and practice (3rd ed.) / J. F. Hughes, et al. Boston, MA, USA: Addison-Wesley Professional, 2013. 1264 p.
Plane-Based Sampling for Ray Casting Algorithm in Sequential Medical Images / Lin L., et al. // Computational and Mathematical Methods in Medicine. 2013. Vol. 2013. Article number 874517.
Whitted J. T. An improved illumination model for shaded display // Proceedings of the 6th annual conference on Computer Graphics and Interactive Techniques, (Chicago, Ill, USA, Aug. 8–10 1979). New York, USA: Association for Computing Machinery, 1979.
Kajiya J. T. The rendering equation // Proceedings of the 13th annual conference on Computer Graphics and interactive techniques, (Boston, MA, USA, July 31–Aug. 4 1989). New York, USA: Association for Computing Machinery, 1989.
Боголепов Д. А. Методы глобального освещения для интерактивного синтеза изображений сложных сцен на графических процессорах: автореф. дис. ... канд. тех. наук: 05.13.17. Нижний Новгород: НГТУ им. Р. Е. Алексеева, 2013. 20 c. [ D. A. Bogolepov, Global Illumination Methods for Interactive Image Synthesis of Complex Scenes on GPUs: Cand. Diss. Abstr., (in Russian). Nizhny Novgorod: NGTU im. R. E. Alekseeva, 2013. ]
Мальцев А. В. Методы и алгоритмы эффективного вычисления освещенности трехмерных виртуальных сцен в реальном режиме времени: автореф. дис. ... канд. физ.-мат. наук: 05.13.01. М., 2011. 18 c. [ A. V. Maltsev, Methods and algorithms for efficient calculation of illumination of three-dimensional virtual scenes in real time: Cand. Diss. Abstr., (in Russian). Moscow: Nauch.-issled. in-t sistemnykh issledovaniy RAN, 2011. ]
Жданов А. Д. Методы и алгоритмы эффективной визуализации моделей трехмерных сцен на многопроцессорных рабочих станциях: автореф. дис. ... канд. техн. наук: 05.13.11. СПб., 2020. [ A. D. Zhdanov, Methods and algorithms for efficient visualization of 3D scene models on multiprocessor workstations: Cand. Diss. Abstr., (in Russian). Saint Petersburg, 2020. ]
Гонахчян В. И. Адаптивная стратегия рендеринга динамических трехмерных сцен: автореф. дис. ... канд. тех. наук: 05.13.11. М., 2021. 20 с. [ V. I. Gonakhchyan, Adaptive rendering strategy for dynamic 3D scenes: Cand. Diss. Abstr., (in Russian). Moscow, 2021. ]
DOI: https://doi.org/10.54708/26585014_2022_41856
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
(c) 2022 А. В. Киселёв